Optimalizace je žádoucí
Nenajdeme jistě žádného internetového podnikatele, který by chtěl být chudý. Každému tu jde o peníze, a není na tom nic divného ani špatného. Podnikáním se lidé živí, a tudíž jim to musí vynášet, na internetu stejně jako kdekoliv jinde.
Ovšem internet není zase až tak dokonalý, jak by se mohlo některým z nás zdát. Tato síť sice propojuje neskutečně velké množství lidí, ale to neznamená, že se tu vždy setkají internetoví podnikatelé s těmi, kdo by měli být jejich zákazníky. A když se ti nabízející nepotkají s poptávajícími, nevydělají si ani v běžném životě, ani na internetu. Když koupěchtiví lidé nenajdou nějakou nabídku, nic za ni neutratí a ti nabízející si nic nevydělají. A pak to vypadá zle, ne-li přímo beznadějně.
Ale naděje naštěstí umírá jako poslední. A tak skutečnost, že nějaký web nemá dostatečnou návštěvnost a tím pádem ani výnosnost, nemusí vést k pocitům zmaru a beznaděje. I když některému internetovému obchodu návštěvníci, a tedy i zákazníci, scházejí, dá se to napravit. A to optimalizací pro internetové vyhledávače.
Ovšem taková optimalizace není jen tak nějaká banalita. Ta se nedá dělat halabala. Tady se musí napřed vědět, co stojí za dosavadní nízkou návštěvností, a pak se musí udělat vše pro to, aby se web po absolvování SEO stal co největším oblíbencem internetových vyhledávačů. Protože jenom to přivede další návštěvníky a zákazníky. A tak se napřed provádí SEO audit, aby se vědělo, co není dokonalé a co potřebuje vylepšit, pak se provádí třeba i analýza klíčových slov nebo zpětných odkazů, zkoumá se i obsahová, i technická stránka webu. A pak se tento zdokonalí, aby byl co nejlépe hodnocený internetovými vyhledávači. Protože až ty se kterémukoliv webu postarají o žádoucí návštěvnost. A jenom žádoucně navštěvované a využívané weby si na sebe nakonec vydělají.